DOMENIUL FORMAREA ȘI PERFECŢIONAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE UNIVERSITARE
-
îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate studenților;
-
adaptarea cunoştinţelor şi abilităţilor cadrelor didactice universitare la schimbările realității economice, a cadrului normativ, la cele organizaţionale, tehnologice, funcţionale şi de alt ordin din universitate, din țară și la nivel global;
-
creşterea motivării cadrelor didactice universitare, crearea unei culturi organizaţionale noi în cadrul ASEM;
-
îmbunătăţirea calităţii cercetărilor realizate de cadrele didactice.
Formarea și perfecţionarea continuă a cadrelor didactice universitare ale catedrei „Bănci și activitate bancară” se realizează prin următoarele modalități:
- studii individuale de specialitate – autoinstruire și autoperfecţionare;
- activităţi desfășurate în cadrul comisiilor metodice, a seminarelor științifice de profil ș.a.;
- schimb de experiență în cadrul altor universități;
- schimburi de experienţă profesională între colegi (petrecerea de prelegeri și seminare deschise, mese rotunde, seminare tematice, panele de discuții) și în cadrul altor instituții din domeniu;
- participări la conferințe și simpozioane științifice și științifico-practice, naţionale sau internaţionale;
- implicarea în realizarea unor publicaţii metodice în calitate de autori, coautori sau consultanți;
- implicarea în realizarea unor publicaţii științifice de specialitate în calitate de autori, coautori sau consultanți;
- participarea la cursuri de formare iniţială și perfecţionare continuă organizate/ avizate de instituţii abilitate sau de către ASEM;
- participarea la cursuri de formare organizate pe platforme online/ e-learning;
- participarea la cursuri de specializare în instituțiile din domeniul financiar-bancar;
- perfecţionare prin obținerea de grade științifice (doctor în științe economice, doctor habilitat în științe economice) și didactice ( lector universitar, conferențiar universitar, profesor universitar),
- participarea la traning-uri ș.a.
conferentiar universitar, doctor in economie BELOBROV Angela
„APROBAT”
şef catedră „Bănci şi Activitate Bancară”
____________________________________
prof. Univ. Dr. Oleg STRATULAT
28 august 2008
REGULAMENTUL
Coordonatorului Domeniului
PERFECŢIONARE PROFESIONALĂ
DISPOZIŢII GENERALE
Coordonatorul Domeniului Perfecţionare profesională (în continuare – Coordonator) este persoana responsabilă de organizarea activităţilor catedrei ce ţin de perfecţionarea profesională a cadrelor didactice.
Coordonatorul este desemnat de şeful catedrei din rândul cadrelor didactice titulare cu experienţă în domeniu şi confirmat prin decizia catedrei.
În activitatea sa Coordonatorul se conduce de legislaţia în vigoare, Regulamentele Ministerului Învăţământului şi Tineretului, Regulamentele ASEM, Ordinile Rectorului, Hotărârile Senatului, Consiliului facultăţii şi Şedinţei catedrei.
Coordonatorul este subordonat nemijlocit şefului catedrei.
ATRIBUŢIILE PRINCIPALE
Atribuţiile principale ale Coordonatorului sunt:
- planificarea activităţii în domeniu;
- organizarea activităţilor de perfecţionare profesională;
- perfecţionarea continuă a activităţilor de sporire a nivelului profesional al cadrelor didactice;
- elaborarea rapoartelor privind activităţile din domeniu coordonat.
FUNCŢIILE
În conformitate cu atribuţiile sale Coordonatorul exercită următoarele funcţii:
- elaborează planul anual de activitate a domeniului şi îl prezintă spre aprobare şefului catedrei în termenii stabiliţi;
- monitorizează realizarea planului de activitate;
- elaborează compartimentul respectiv din cadrul Planului de activitate a catedrei;
- asigură transparenţa activităţilor în domeniul coordonat;
- furnizează informaţiile necesare cu referinţă la domeniul coordonat pentru actualizarea continuă a Sait-ului catedrei ;
- furnizează informaţiile necesare cu referinţă la domeniul coordonat pentru actualizarea panourile informative ale catedrei;
- pregăteşte chestiunile cu referinţă la domeniu (dare de samă a cadrelor didactice privind stagiile etc.) pentru dezbatere la şedinţele catedrei;
- gestionează acţiunile realizate în cadrul ariei de răspundere;
- întocmeşte rapoartele privind propria activitatea şi activităţile din domeniu.
- se preocupă de portofoliul „Perfecţionare profesională” etc.
DREPTURILE
Coordonatorul este investit cu următoarele drepturi:
- să solicite şi să primească informaţiile necesare privind domeniul coordonat de la toţi membrii catedrei;
- să înainteze chestiuni ce ţin de activitatea în domeniul coordonat pentru dezbatere la Şedinţele Catedrei.
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII
Coordonatorul îşi organizează activitatea în baza principiului colegialităţii şi răspunderii personale de starea de lucruri în domeniu.
Activitatea Coordonatorului este organizată în baza prezentului Regulament.
DISPOZIŢII FINALE
Prezentul Regulament poate fi modificat prin decizia şefului catedrei.
Prezentul Regulament intră în vigoare din data aprobării de şeful catedrei.
Discuția tezei de doctor în cadrul seminarului
[/tab_item] [/tab]